2012. november 12., hétfő

Horgolt boleró leírás

A horgolt boleró leírását tenném itt közzé, és ha lenne egy kedves hozzáértő akár le is "fordíthatná" horgolás nyelvére :)

Elkészült, végre, és méretben is jó lett, és nagyon tetszik mindenkinek. Megdolgoztam vele, de megérte. Ez a kis kabátka az elejétől a végéig a saját kreálmányom. Egy horgolós mintás vettem alapul, amit a Horgolás bibliájában fedeztem fel, a minta neve ír minta. 
A bolerót red heart baby fonalból készítettem és négyes tűvel. Konkrét szemszám szerinti leírással nem rendelkezem, centi alapján dolgoztam, és így jött ki a megfelelő forma és méret. Ez egy boleró lett, de persze kicsit hosszabb fazonnal, akár kardigán is lehet.

Háta:
A munkát a hátával kezdtem, 72 láncszemmel, erre kezdtem az ír mintát, ami a következő: minden negyedik szembe 2 ERP, 1 LSZ, 2ERP kerül (egy mintaegség), így horgoltam végig a sorokat. A sor elejére 3 LSZ sormagasítás, a végén pedig 1ERP került.18 centi magasságig így horgoltam a hátát, ez után alakítottam ki a karkivágást, ami a sor elején és végén két-két mintaegység kihagyását jelenti. Ebből 16 centit készítettem, és ezzel el is készült a háta.

Eleje (két darabból):
36 szemmel kezdtem neki, és erre horogltam a mintát. Ismét 18 centi magasságig folyamatosan, majd itt is elkezdtem a karkivágást kialakítani, a hátához hasonlóan, - 2 mintaegység. Így horgoltam tovább 24 centi magasságig, innen kezdtem kialakítani a nyakkivágást. Innen már csak 12 sor van hátra. Ezen a 12 soron belül 3 mintaegységet fogyasztottam el, arányosan, soronként elosztva, különböző pálcákat (ERP, FP, HP) variálva (ezt nem tudom szebben leírni, azért remélem, hogy érthető). Erre a mintára készítjük el az elejének a másik felét is.

Összeöltöttem a darabokat, és utólag horgoltam hozzá a ujjakat.

Ujjak:
15 mintaegységet horgoltam a karkivágásokhoz, ezeket 28 soron keresztül horgoltam, a 10. ás a 20. sorokban egy-egy mintaegységet fogyasztva.

Díszítés: Az ujjak végére és a kabátka aljára cakkos minta került, a többi részt csak FP-kal végighorgoltam. A gombot egy horgolt bogyóval helyettesítettem, ezt egy hurokkal gomboljuk be, és került rá egy kis horgolt virág is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése